Sikken dejlig dag vi har haft idag...

Ja, altså min dag startede kl 05.55 for kort tid efter at vække ungerne, så vi alle kunne være klar til at komme ud ad døren. Pyyyh, det er tidligt for os luksusmennesker, som normalt vis møder til direktørtid og synes at det er tidligt, når Filippa ALLEREDE skal være i børnehaven kl. 9.

Men i denne uge er jeg og de andre pædagoger med i skolen sammen med lærererne på grund af temauge. I mit værksted laver vi rap sammen med nogle af børnene. "Mine" børn er 2.kl., det er sjovt og ungerne går op i det med liv og sjæl. Når skoledagen er ovre, starter vores normale fritterdag. Idag var det udedag på fritteren og jeg må sige at det var god timing med det fantastiske vejr vi har haft idag. Dagen bød på masser af leg, en helt nyopfunden slags snobrød med kakao og vanille og sandbilleder. Det var ikke meget børnene gad lege med os voksne idag, for vejret bød på bl.a. hulebygning i skoven. Snobrødsbagning trækker dog altid, men sjovt nok har børnene altid glemt fra gang til gang, hvor LANG tid det tager at bage et snobrød!!

Det var skønt at komme hjem til familien, jeg var hjemme kvart over 5 og på trods af den sene hjemkomst valgte vi at bruge lidt tid i haven. Det var hyggeligt at gå og nusse lidt. Jeg fik plantet mine peberfrugtplanter og melonplanter i lidt større potter. Pigerne fik rigtig vandet, både potter og deres egne tæer!!

Nu sover prinsesesrne og det er skønt at nyde livet lidt på sofaen. Hvis jeg havde haft mere energi ovenpå denne lange arbejdsdag, så ville jeg har brugt lidt kræfter i køkkenhaven, den er stadig min dårlige samvittighed. Det må være 1. prioritet, i weekenden!!!


For at fuldende denne dejlige dag ser jeg en skøn give away.....
Nemlig den her på KIRKEBY'S skønne blog, jeg kan vinde en taske, lavet ud af cykelslange.
Du skulle også tage og kigge forbi...

Kommentarer