Rysteribs og Speedy



Pigerne og jeg har ferie i denne uge og vi rå-nyder det bare. Vi har været på besøg hos mormor og morfar i sommerhus, vi har slået telt op og sovet i det, indtil moren syntes det blev for koldt. Så smuttede vi ind, det var trods alt bare i haven, at teltet var slået op. Idag har jeg rykket ukrudt op og fyldt mere haveaffald på traileren. Der er sørme nok at se til som haveejer og en umenneskelig lang hæk. Jeg har knoklet i forhaven, hvor vi har fældet et par træer og skåret nogle buske ned. Det giver masser af ekstra lys ind i vores lille hus. Skønt.
Men jeg har arbejdet så har pigerne hygget sig med at finde masser af snegle. Indtil flere gange hørte jeg dem sige: "Nåårh, skal vi ikke finde en mor til den her lille én?", "Nej, den er er ikke stor nok til at være moren!"
Her tilsidst på dagen, mens lasangen var i ovnen, var pigerne og jeg nede i bunden af vores have, ved vores fine ribsbusk, den bugner af ribs. Så vi plukkede og plukkede, det blev til en hel skål med rysteribs, til vores morgenmad. Midt i alle ribsene fandt pigerne en lillebitte snegl. Nøj, hvor synes de den er fin. Den har fået bo i en underkop med lidt ribsstilke og enkelte ribs. Den hedder Speedy!!! De har lige sagt godnat til den og at de ville savne den i nat! Så er vi spændte på om den er der imorgen igen. Vi har advaret dem om at den måske stikker af!!

Kommentarer