Turbostrik


Jeg har haft opskriften til denne babyvest til at ligge længe, men endelig fik jeg en mulighed for at afprøve den. Jeg har nemlig en veninde, som netop har fået en lille dreng. Jeg var begyndt at strikke inden at jeg hun havde født og vi vidste ikke om det blev en dreng eller en pige, men jeg vidste at hun elsker blåt, så uanset, ville farven blive et hit.
Mønstret kommer fra Isager, jeg downloadede den på et tidspunkt, hvor den lå til fri afbenyttelse, men nu har jeg set, at den ikke ligger frit tilgængeligt længere. Vesten hedder "Lille Livstykke", det er den hurtigste vest jeg nogensinde har strikket, det tog ikke mere end en lille uge, hvor jeg har brugt lidt tid hver aften.
Jeg har modficeret opskriften lidt, da jeg hader at sy sammen, det var meningen at ryggen skulle strikkes først, for så at strikke bærestykket og så samle inden at den nederste rib på forsiden skulle strikkes.
Jeg besluttede mig for at strikke nedefra på rundpind og det krævede da også lidt hovedbrud at få maskeantallet til at passe, men så kunne jeg nøjes med at lukke maskerne på skulderstykkerne af sammen.
Nu glæder jeg mig til at vi om 20 minutter skal se min venindes lille dreng, som blev født i torsdags.

Kommentarer